Název:
Výchova a vzdělávání dětí s poruchami chování v mateřské škole
Překlad názvu:
Education of Children weith Specific Learning Disorders in Kindergarten
Autoři:
Mrázková, Monika ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Výchova a vzdělávání dětí s poruchami chování v mateřské škole si dává za cíl zmapovat poruchy chování u dětí předškolního věku a vybrat vhodné metody pro práci s těmito dětmi v prostředí mateřské školy. Bakalářská práce se bude zabývat problematikou výchovy a vzděláváním dětí s poruchami chování v mateřské škole. Práce bude rozdělena do dvou základních částí. V teoretické části bude kromě analýzy odborné literatury, vymezení pojmů a charakteristiky vývoje dítěte předškolního věku, především rozbor nejčastějších poruch chování předškolních dětí, jejich etiologie, možná prevence a diagnostika. Praktická část se bude zabývat výzkumem informovanosti rodičů a pedagogických pracovníků o dané problematice. Cílem práce je také zjistit přístup rodičů ke komunikaci s pedagogickými pracovníky.The bachelor thesis education of children with specific leasing disorders in kindergarten on target to map the behavioral disorders in preschool children and to select suitable methods for working with these children in kindergarten. The bachelor work will deal with the rating and educational Leeds of children with behavioral disorders in numery school. This work will be dividend into two basic parts. In the theoretical part there will firstly be study of the most common behavioral disorders of preschool kids, thein etiology, possible prevention and diagnostics, as well as the technical literature analysis, qualification of concepts and characteristics of preschool child development. The practical part will be concerned with the research of parents and pedagogical workers awareness of the relevant problem. The aim of this work is also to determine how parents communicate with pedagogical teachers.
Klíčová slova:
diagnostika; etiologie; informovanost; mateřská škola; metodika; poruchy chování; prevence; předškolní věk; speciální vzdělávací potřeby; Výchova a vzdělávání; awareness; behavioral disorders; diagnostics; etiology; methodology; nursery school; preschool age; prevention; Raising and education; specific educational needs