Original title:
Image značky FATPIPE
Translated title:
Image of FATPIPE brand
Authors:
Nosek, Ondřej ; Janák, Vladimír (advisor) ; Višněvský, Andrej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Image značky FAT PIPE Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je prostřednictvím výzkumu analyzovat image značky FAT PIPE na tuzemském trhu a s ohledem na výsledky poskytnout náměty na její zlepšení. Metody: Práce využívá metodu kvantitativního výzkumu, konkrétně elektronické dotazování. Dotazník v elektronické podobě byl rozeslán na webové a facebookové stránky klubů působících v českých ligových soutěžích s prosbou o šíření mezi své členy, kteří tvořili cílovou skupinu. Výsledky: Výsledky výzkumu image značky FAT PIPE vypovídají o dobrém postavení značky na trhu. Povědomí o její existenci je vysoké a zároveň je řazena mezi nadprůměrné značky, na druhé straně je respondenty vnímána spíše jako běžná, což do jisté míry může souviset s vysokou konkurencí na trhu. Současně je značka FAT PIPE považována za kvalitní, nicméně s mírně vyšší cenou produktů. Přestože je značka vnímána jako známá, detailnější informace o značce byly respondentům často neznámé. Značka FAT PIPE by se proto měla zaměřit na zlepšení informovanosti spotřebitelů a posílit tím vztah mezi zákazníkem a značkou. Její pověsti by rovněž mohlo prospět například navázání spolupráce s více předními kluby, které by jí dodaly určitou prestiž. Klíčová slova: FAT PIPE, florbal, image, výzkumTitle: Image of FAT PIPE brand Objectives: The aim of this bachelor thesis is through research to analyze the image of FAT PIPE brand on domestic market, and with reference to results provide suggestions for its improvement. Methods: This thesis uses the method of quantitative research, concretely electronic questioning. The question sheet was posted on a web and Facebook pages of clubs, which are taking part in Czech floorball leagues, with request to spread it among their members. Results: The results of research, which was aimed on image of FAT PIPE brand, show good position on market. Consciousness about FAT PIPE appears as high, while the brand is considered as above-average. On the other hand is rated as common, probably because of high-level competition on the market. Floorball players see its products as quality, while having a higher price than average. Although the brand is considered as well-known, more particular informations are not known among the respendents. FAT PIPE then should aim on improving availability of these informations to improve connection between the brand and the consumer. Helpful would be also linking with more succesful teams from top Czech floorball league. Keywords: FAT PIPE, floorball, image, research
Keywords:
FAT PIPE; floorball; image; research; FAT PIPE; florbal; image; výzkum
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/74598