Název:
Variabilita ve vztahu mezi vzděláním rodičů a jejich potomků v zemích OECD
Překlad názvu:
Variation of Relationship between Individual and Parental Education across OECD Countries
Autoři:
Todt, Michal ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Želinský, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis investigates the presence of intergenerational transitions of education and how it relates to wealth. The analysis is conducted on a set of 30 OECD countries. Linear regression is used to show the presence of positive, signiffcant effects of maternal and paternal education on individual's education. Additionally, the we evaluate the functional form of the relationship between marginal effects of parental education and wealth. The datasets do not provide any supportive evidence for the hypothesis increasing of marginal effects being increasing and concave function of wealth on the interval of feasible wealth values. Moreover, the obtained positive marginal effects are likely to suffer by endogeneity bias.Následující práce zkoumá vztah bohatství na mezigenerační mobilitu vzdělání. Analýza je provedena pro 30 zemí OECD. Pozitivní a signifikantní vztah vzdělání rodičů na vzdělání jejich potomků je ukázán pomocí lineární regrese. Dále zkoumáme funkční formu mezních efektů rodičovského vzdělání, jakožto funkci bohatství. Získaná data nevykazují schopnost podpořit hypotézu mezních efektů, jakožto kvadratické funkce, konkávní na intervalu určeném možnými hodnotami bohatství. Navíc je pravděpodobné, že získané mezní efekty rodičovského vzdělání jsou kvůli problémům s endogenitou nesprávné a liší se od populačních hodnot.