Original title:
Umělá inteligence pro licitovaný mariáš
Translated title:
Artificial intelligence for Mariáš
Authors:
Kaštánková, Petra ; Veselý, Pavel (advisor) ; Pangrác, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This thesis focuses on the implementation of a card game, Mariáš, and an artificial intelligence for this game. The game is designed for three players and it can be played with either other human players, or with a computer adversary. The game is designed as a client-server application, whereby the player connects to the game using a web page. The basis of the artificial intelligence is the Minimax algorithm. To speed it up we use the Alpha-Beta pruning, hash tables for storing equivalent states of the game and various heuristics. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Tato práce se zabývá implementací karetní hry Mariáš a umělé inteligence pro tuto hru. Hra je určena pro tři hráče a lze ji hrát jak s jinými lidmi, tak s počítačovým protivníkem. Hra je navržena jako klient- server aplikace, přičemž hráč se ke hře připojuje pomocí webové stránky. Základ umělé inteligence tvoří algoritmus Minimax. Pro jeho urychlení používáme Alfa-Beta prořezávání, hashovací tabulky k ukládání ekvivalentních stavů hry a různé heuristiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
Alpha-Beta; Artificial intelligence; Card game; Mariáš; Minimax; Alfa-Beta; Karetní hra; Mariáš; Minimax; Umělá inteligence
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/73995