Název:
Umělá inteligence pro licitovaný mariáš
Překlad názvu:
Artificial intelligence for Mariáš
Autoři:
Kaštánková, Petra ; Veselý, Pavel (vedoucí práce) ; Pangrác, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis focuses on the implementation of a card game, Mariáš, and an artificial intelligence for this game. The game is designed for three players and it can be played with either other human players, or with a computer adversary. The game is designed as a client-server application, whereby the player connects to the game using a web page. The basis of the artificial intelligence is the Minimax algorithm. To speed it up we use the Alpha-Beta pruning, hash tables for storing equivalent states of the game and various heuristics. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Tato práce se zabývá implementací karetní hry Mariáš a umělé inteligence pro tuto hru. Hra je určena pro tři hráče a lze ji hrát jak s jinými lidmi, tak s počítačovým protivníkem. Hra je navržena jako klient- server aplikace, přičemž hráč se ke hře připojuje pomocí webové stránky. Základ umělé inteligence tvoří algoritmus Minimax. Pro jeho urychlení používáme Alfa-Beta prořezávání, hashovací tabulky k ukládání ekvivalentních stavů hry a různé heuristiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
Alfa-Beta; Karetní hra; Mariáš; Minimax; Umělá inteligence; Alpha-Beta; Artificial intelligence; Card game; Mariáš; Minimax