Original title:
Hodnocení kvality sportovních služeb pomocí Bradyho modelu
Translated title:
Measurement of Service Quality in Sport by Brady`s Model
Authors:
Srpová, Marie ; Šíma, Jan (advisor) ; Janák, Vladimír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Hodnocení kvality sportovních služeb pomocí Bradyho modelu Cíle: Cílem diplomové práce je prostřednictvím Bradyho modelu analyzovat kvalitu služeb poskytovaných SC Palmovka. Na základě výzkumu budou nalezeny jednotlivé nedostatky poskytovaných služeb a následně navržena jejich řešení, díky kterým bude moci SC Palmovka zvýšit kvalitu poskytovaných služeb a tím spokojenost zákazníků. Metody: Pro výzkum byl použit multidimenzionální Bradyho model zabývající se vnímanou kvalitou služeb. Jednotlivé dimenze byly zkoumány pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na zákazníky. Do výzkumu byl začleněn i odhad výsledků ze strany vedení SC Palmovka. Výsledky: Výsledky výzkumu jsou znázorněny klasifikačními kříži a grafy. Získané údaje z výzkumu pomohly identifikovat služby, které by se měly podle zákazníků zlepšit. Na základě výsledků byla stanovena doporučení, jež mají nedostatky zmírnit nebo zcela eliminovat. Díky tomu by mělo SC Palmovka dosáhnout vyšší kvality poskytovaných služeb a vyšší spokojenosti zákazníků. Klíčová slova: výzkum kvality služeb, vnímaná kvalita služby, multidimenzionální model kvality služeb, dotazníkové šetření, spokojenost zákazníka, marketingový výzkumTitle: Measurement of Service Quality in Sport by Brady`s Model Objectives: The aim of this thesis is to analyze quality of services provision in SC Palmovka using Brady`s model. The research revealed various shortcomings of provided services to which appropriate solutions were proposed in order to help SC Palmovka increase provided services quality and customer satisfaction. Methods: The research used a multidimensional Brady`s model concerning the perceived quality of service. Individual dimensions were investigated by questionnaire survey focused on customers. The leadership team of SC Palmovka also added an estimate of the results to the research. Results: Research results are shown in the cross classification and graphs. The data obtained from research helped to identify services that should be improved according to customers. Based on the results, recommendations designed to alleviate or eliminate the drawbacks were set. This should help SC Palmovka to achieve higher quality of provided services as well as increased customer satisfaction. Key words: service quality research, perceived quality of service, multidimensional model of service quality, survey, customer satisfaction, marketing research
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70103