Home > Academic theses (ETDs) > Doctoral theses > Vývoj knižních trhů s důrazem na vývoj internetu včetně konceptu e-book (vztah nakladatel - knižní distributor - knihkupectví)
Original title:
Vývoj knižních trhů s důrazem na vývoj internetu včetně konceptu e-book (vztah nakladatel - knižní distributor - knihkupectví)
Translated title:
The book market development with an emphasis on the internet development including the concept of an e-book (relationship of a publisher - book distributor - bookseller)
Authors:
Váňová, Miloslava ; Papík, Richard (advisor) ; Sklenák, Vilém (referee) ; Jansová, Linda (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Disertační práce je věnována proměnám knižního trhu, které se odehrávají po nástupu internetu mezi subjekty knižního trhu, knihovnami a konečnými spotřebiteli informací (čtenáři, uživateli knihoven). Rozvoj internetu přinesl poptávku po hledání nových obchodních modelů a možnostech spolupráce. Elektronické publikování, které se s dostupností internetu začalo prosazovat, bylo startovacím faktorem pro rozvoj elektronických knih. Práce je koncipována s ohledem na role jednotlivých subjektů knižního trhu tj. nakladatele a prodejce (distributora, knihkupce, digitální platformy) a knihovny při tvorbě, prodeji a zpřístupnění knih s důrazem na knihy elektronické. Po vymezení používaných termínů, zejména různých přístupů k definici "e-knihy", a představení historie tištěné a elektronické knihy, následuje kapitola prezentující hardwarová zařízení a softwarové programy umožňující četbu e-knih. Třetí kapitola představuje roli nakladatele v procesu publikování tištěných a elektronických knih. Cílem je poukázat na odlišné postupy při zpracování tištěného a elektronického textu, vč. možností self-publishingu, který klade nové možnosti publikování přímo do rukou autora. Čtvrtá kapitola přibližuje možnosti distribuce a prodeje tištěných a zejména elektronických knih a zároveň specifikuje nový subjekt, který se díky...The thesis is dedicated to the changes of the book market between its entities, libraries and final consumer of information (readers, library users) after the arrival of the internet. Development of the internet has brought searching of the new business models and opportunities for cooperation. Electronic publishing that, along with the internet availability, commenced to raise is the starting factor for the development of electronic books. The thesis outlines the roles of individual entities of the book market, i.e. publisher and seller (distributor, book-seller and digital platform) and libraries during the production, sale and accessing books with the focus on electronic books. After description of used terminology, especially different approaches to the definition of "an e-book", the next chapter presents hardware devices and software programs that enable reading e-books. The third chapter introduces the role of a publisher in the process of publishing printed and electronic e-books. The aim of the chapter is to highlight different strategies of processing the printed and electronic text, incl. possibilities of self-publishing which gives new possibilities to the author's hands. The fourth chapter describes distribution and sale of printed and mainly electronic books and also defines the new...
Keywords:
book distributor; book market; bookseller; business model; digital platform; digital publishing; e-book; e-book formats; e-book reader hardware; e-book reader software; e-lending; electronic publishing; internet; library; print book; publisher; self-publishing; digitální platforma; digitální publikování; e-kniha; e-knižní formáty; e-výpůjčky; elektronické publikování; hardwarové čtečky e-knih; internet; knihkupec; knihovna; knižní distributor; knižní trh; nakladatel; obchodní model; self-publishing; softwarové čtečky e-knih; tištěná kniha
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/72926