Original title:
Neoformalistická analýza filmu Miluji Tě, Miluji Tě
Translated title:
Neoformalist analysis of the move I love you, I love you
Authors:
Sedláčková, Dagmar ; Čeněk, David (advisor) ; Svatoňová, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (česky): Předmětem této bakalářské diplomové práce je neoformalistická analýza filmu Miluji tě, miluji tě francouzského režiséra Alaina Resnaise. Hlavním cílem práce je ukázat, jak film pracuje s koncepcí paměti, vzpomínek a nechronologickým vyprávěním, a to pomocí neoformalistické analýzy. Klíčový prvek tohoto přístupu spočívá v rozpoznání dominantního prvku filmu, což je v případě analyzovaného snímku Bergsonova koncepce času a paměti.(in English): The subject of this bachelor thesis is the neoformalist analysis of the film "I love you, I love you" by the French director Alain Resnais. The main aim is to show through neoformalist analysis how the film works with the concept of memory, recollections, and non-chronological narrative. The key element of this approach is the recognition of the dominant element of the film, which in the case of "I love you, I love you" is Bergson's concept of time and memory. The thesis consists of two parts; the first section is focused on cultural and economical context, the major part is a neformalist analysis. !
Keywords:
Alain Resnais; flashback; Henri Bergson; I love you; memory; neoformalist analysis; nonlinear narrative; time; Alain Resnais; flashback; Henri Bergson; Miluji tě; miluji tě; nechronologická narace; neoformalistická analýza; paměť; čas
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/72791