Original title:
Využití sponzoringu FK Dukla Praha v marketingu sponzora
Translated title:
The use of sponsorship of FK Dukla Praha in sponsor's marketing
Authors:
Bittengel, Günter ; Procházka, Jan (advisor) ; Čáslavová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] VYUŽITÍ SPONZORINGU FK DUKLA PRAHA V MARKETINGU SPONZORA Cíle: Cílem této práce je odhalit nedostatky plynoucí ze sponzorství. Výstupem práce jsou doporučení v oblasti marketingu a prezentace. Metody: Autor postupoval v práci metodou případové studie. Během poznávacích procesů využil autor analýzu dokumentů, interview se zástupcem marketingové agentury, marketingový audit a monitoring médií. Výsledky: Prací byly odhaleny nedostatky v prezentování partnerů klubu, zejména ze stran partnera. Dalším poznatkem bylo zjištění, že Gambrinus liga je nedostatečně medializovaná. Klíčová slova: partner, klub, sponzorské plnění, média, hospitalityTHE USE OF SPONSORSHIP OF FK DUKLA PRAHA IN SPONSOR'S MARKETING Objectives: The aim of this paper is to reveal shortcomings resulting from sponsorship. The outcome of this paper is to provide recommendations on marketing and promotion. Methods: A case study was used to investigate sources of evidence such as analysis of documents, interview with marketing agency representative, marketing audit and media monitoring. Results: Paper revealed that the way how partners are presented by club and mainly by themselves is insufficient. Also publicity of Gambrinus league was found as inadequate. Keywords: partner, club, sponsorship fulfilment, media, hospitality
Keywords:
club; hospitality; media; partner; sponsorship fulfilment; hospitality; klub; média; partner; sponzorské plnění
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/61532