Original title:
Klubová identita TK Most
Translated title:
Corporate identity of TK Most
Authors:
Čechová, Karolína ; Janák, Vladimír (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Klubová identita TK Most Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvořit seznam doporučení, za účelemzdokonalení klubové identity TK Most. Metody: K analýze klubové identity a následně navrženým doporučením, bylo využito metody nestrukturovaných rozhovorů se závodními a rekreačními hráči klubu, SWOT analýza, analýza dat a vlastní zúčastněné pozorování. Výsledky: Bylo zjištěno, že identita TK Most, má řadu slabýchstránek, které negativně ovlivňují image klubu v očích hráčů.Respondenti se shodli na třech oblastech, které jsou zásadní pro zlepšení identity zkoumaného klubu v praxi. Těmito oblastmi jsou komunikace, organizace a zázemí.Jako řešení byl navržen komplexní seznam doporučenípro jednotlivé části klubové identity. Klíčová slova: tenis,corporate identity, corporate design, corporatecommunication, corporateculture, corporateproduct, corporate imageTitle: Corporate Identity of TK Most Objectives: The objective of this work is to create the list of recommendations that lead to improvement of corporate identity of TK Most. Methods: Method of non-structured interviews with players of the club, SWOT analysis. dates analysis and participant observation made by myself were used for corporate identity analysis and subsequently proposed recommendations. Results: It was revealed that corporate identity of TK Most has a couple of weaknesses. It negatively influences image of the club in eyes of players. Respondents agreed on three main areas that are essential for improvement of corporate identity of the club. Those factors are communication, organization and club facilities. As a solution, there was made a complex project of recommendations focusing on individual parts of corporate identity. Keywords: tennis, corporate identity, corporate design, corporate communication, corporate culture, corporate product, corporate image
Keywords:
corporate communication; corporate culture; corporate design; corporate identity; corporate image; corporate product; tennis; corporate communication; corporate culture; corporate design; corporate identity; corporate image; corporate product; tenis
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/72701