Název:
Srovnání kampaní české vlády a americké vládní organizace AdCouncil se zaměřením na sociální kampaně proti alkoholu za volantem
Překlad názvu:
Comparison of Czech governmental campaigns and American AdCouncil campaigns with a focus on social campaigns against drunk driving
Autoři:
Štenclová, Dorota ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Srovnání kampaní české vlády a americké vládní organizace Ad Council se zaměřením na sociální kampaně proti alkoholu za volantem" pojednává o kampani "Nemyslíš, zaplatíš!" od Ministerstva dopravy České republiky a kampani "Buzzed Driving is Drunk Driving" ("Podnapilé řízení je opilé řízení") od National Highway Traffic Safety Administration. Současně se zaměřuje i na systém zadávání vládních osvětových a informačních kampaní v České republice a ve Spojených státech amerických. V první části se věnuje specifikám sociálního marketingu, rozdílům mezi sociálním marketingem a komerčním marketingem a vládní komunikaci v rámci osvětových a informačních kampaní z teoretického hlediska. V další části se práce zaměřuje na činnost organizace Ad Council a posléze nastiňuje financování, průběh a dopad kampaň "Podnapilé řízení je opilé řízení". Následuje charakteristika české kampaně "Nemyslíš, zaplatíš!" a kapitola o vládní komunikaci osvětových kampaní v České republice. V závěru práce jsou srovnány obě kampaně a také komunikace české vlády a amerického Ad Councilu. Práce hodnotí obě kampaně a také navrhuje možné změny, které by mohly české vládní komunikaci pomoci zejména z hlediska efektivity a financování.The bachelor's thesis "Comparison of Czech governmental campaigns and American Ad Council campaigns with a focus on social campaigns against drunk driving" deals with the Czech campaign titled, "Nemyslíš, zaplatíš!" (You don't think, you pay) by the Ministry of Transport and the American campaign "Buzzed Driving is Drunk Driving" by National Highway Traffic Safety Administration. It also focuses on the bidding process and the execution of public service campaigns produced by the government in the Czech Republic and the United States of America. The first section deals with social marketing, its specification and differentiation from commercial marketing, and government communication from a theoretical point of view. The following section focuses on the Ad Council and its activities and campaigns. Subsequently, it focuses on funding, execution and results of the "Buzzed Driving is Drunk Driving" campaign. Later, the characteristics of the Czech campaign "Nemyslíš, zaplatíš!" and Czech governmental communication are discussed. Finally, the thesis compares Czech and American campaigns and also suggests possibilities for the improvement of Czech governmental communication mainly in the field of funding and effectiveness.
Klíčová slova:
"Buzzed Driving is Drunk Driving"; "Nemyslíš; Ad Council; alkohol za volantem; Ministerstvo dopravy; National Highway Traffic Safety Administration; osvětové kampaně; sociální kampaň; sociální marketing; USA; vládní komunikace; zaplatíš!"; Česká republika; "Buzzed Driving is Drunk Driving"; "Nemyslíš; Ad Council; Czech Republic; drunk driving; governmental communication; informative campaings; Ministry of Transport; National Highway Safety Administration; social campaign; social marketing; USA; zaplatíš!"