Original title:
Využití zeleného marketingu v českém prostředí se zaměřením na komunikaci
Translated title:
Green marketing on the Czech market with special focus on marketing communication
Authors:
Lhotský, Radek ; Koudelková, Petra (advisor) ; Hejlová, Denisa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje využití zeleného marketingu v českém firemním prostředí. Zelený marketing je dnes opět široce diskutované téma, které proniká do firemní strategie a firemní komunikace, nejčastěji jako konkurenční výhoda nebo způsob, jak snížit náklady. Po definicích pojmů zeleného marketingu a zeleného spotřebitele nabízí práce přehled základních poznatků z marketingu a marketingové komunikace, které slouží jako teoretický základ pro další část. Dále práce představuje různé strategické způsoby uplatnění a techniky zeleného marketingu, které jsou demonstrovány na praktických příkladech komunikace zahraničních firem. Praktická část se zaměřuje na české prostředí. Je věnována analýze sdělení marketingové komunikace firem v duchu zeleného marketingu a disponuje především detailním popisem vybraných modelových případů. V závěru následná syntéza zjištění ukazuje na základní podobu možností pro zelené strategie na českém trhu.This thesis analyses the use of green marketing in the Czech market. Green marketing is once and again a globally discussed topic. The practice is spreading into business strategy and business communication, where it is commonly used as a competitive advantage or as a tool to lower costs. After definitions of related terms of green marketing and green consumer, the thesis offers an overview of the basic principles of marketing and marketing communication. These serve as a theoretical framework for the next part. Further, it presents various strategic tools and techniques of green marketing, used by companies from all around the world. The practical part is dedicated to the analysis of business communication in the Czech Republic, focusing on model examples of green marketing communication. Possible opportunities for the use of green marketing strategies in the Czech market are discussed in the final conclusions.
Keywords:
green consumer; Green marketing; marketing communication; marketing research; strategic marketing; marketingová komunikace; marketingový výzkum; strategický marketing; Zelený marketing; zelený spotřebitel
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71955