Název:
Návrh systému pro analýzu znalostí a dovedností absolventů druhého stupně ZŠ při nástupu na střední školu
Překlad názvu:
Design for a system of analysing the knowledge and skills of elementary school pupils on transfer to secondary school
Autoři:
Bušek, Vladimír ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je návrh systému umožňujícího analýzu znalostí a dovedností absolventů základních škol v různých předmětech na začátku jejich studia v 1. ročníku na střední škole formou didaktického testu v elektronické podobě s využitím uzavřených otázek. Základní struktura navrženého systému vychází z rozdělení vzdělávacích oblastí do tematických celků v souladu s rámcovým vzdělávacím programem pro základní školy. Testy pro konkrétní vzdělávací obor se sestavují z uzavřených otázek řazených do skupin dle obtížnosti, která je determinována mírou osvojení poznatků. Diplomová práce popisuje pravidla pro zadávání úloh do systému, pro vytváření testů a pro tvorbu procentuálního a slovního hodnocení. Závěrečná část diplomové práce je věnována projektovému modelu navrženého systému ve fázi požadavků. KLÍČOVÁ SLOVA: Analýza znalostí a dovedností, didaktický test, uzavřené otázky, taxonomie úloh, hodnocení, evaluace, projektový model, UP, UMLThe aim of this thesis is to come up with a system enabling analysis of skills and knowledge of elementary school graduates in different subjects at the beginning of their first year at secondary schools in the form of an electronic didactic test using closed questions. The basic structure of this suggested system draws on the division of spheres of education into thematic units according to the educational framework for elementary schools. Tests for specific branches of education consist of closed questions arranged into groups of varying difficulty, determinated by the level of knowledge acquirement. This thesis further describes the rules of entering tasks into the system, rules of test development and of both percentual and verbal assessment. The final part deals with a project model of this suggested system in the phase of requirements. KEYWORDS: Analysis of skills and knowledge, didactic test, closed questions, task taxonomy, evaluation, project model, UP, UML
Klíčová slova:
Analýza znalostí a dovedností; didaktický test; evaluace; hodnocení; projektový model; taxonomie úloh; UML; UP; uzavřené otázky; Analysis of skills and knowledge; closed questions; didactic test; evaluation; project model; task taxonomy; UML; UP