Original title:
Pojetí školy 1.stupně v reformních snahách ČSR v období 1.republiky
Translated title:
The conception of the primary school in the reform tendency of the Czechoslovak Republic in the period of the 1st Republic
Authors:
Budáková, Jana ; Váňová, Růžena (advisor) ; Kasíková, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Pojetí školy 1. stupně v reformních snahách ČSR v období 1. republiky Diplomová práce má pomoci zmapovat vývoj školství v českých zemích, a to s důrazem na pojetí školy 1. stupně, v období první republiky. Práce srovnává prvorepublikové školství se situací v současném školství a školském systému, který se neustále potýká s různými reformními snahami. Snad tato práce přispěje k lepší orientaci ve školském reformním hnutí v prvorepublikovém období a přinese užitečné podněty k zamyšlení se nad současným stavem v pedagogické a vzdělávací oblasti v naší republice z pohledu učitelky z praxe.The conception of the primary school in the reform tendendency of the Czechoslovak Republic in the period of the 1st republic This dissertation should help to make a summary in the czech educational system, primarily at the primary school, in the period of the 1st republic. It compares the 1st republic educational system with todays situation in this topic during permanent reformatory efforts. I hope this dissertation will help for better orientation in the school reformatory movement in the period of the 1st republic and it will bring some useful food for thought about the contemporary situation in the pedagogical and educational field from the point of view of teacher.
Keywords:
1st republic; inner differentiation; outer differentiation; primary school; reformatory efforts; united school; jednotná škola; první republika; reformní snahy; vnitřní diferenciace; vnější diferenciace; škola prvního stupně
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/71646