Název:
Působení organizací občanské společnosti v oblasti vzdělávání cizinců: srovnání situace v České republice a v Nizozemsku
Překlad názvu:
The Involvement of Civic Sector Organizations in the Area of Foreigner's Education: The Comparison of Situation in the Czech Republic and in the Netherlands.
Autoři:
Kolafa, Martin ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce popisuje činnost organizací občanského sektoru (OOS) v oblasti vzdělávání dětí- cizinců v České republice a v Nizozemsku. Jejím cílem je popsat podmínky pro vzdělávání cizinců v obou zemích a metody a nástroje, které jednotlivé OOS při své práci používají. Nizozemsko je zemí, která má řadu zkušeností s přítomností imigrantů různého původu a s prací s nimi, takže práce holandských OOS může být inspirací pro OOS v České republice, neboť tato země nemá s přítomností imigrantů mnoho zkušeností. V obou zemích byl na základě poznatků získaných z odborné literatury proveden kvalitativní výzkum, jehož základem byly polostrukturované rozhovory s pracovníky OOS, a v případě Nizozemska také s pracovníky dvou holandských škol a s jednou odbornicí na vzdělávání. Dále byly při výzkumu využity informace z webových stránek cílových organizací, a také zkušenosti autora práce s prací dobrovolníka pro jednu ze zkoumaných OOS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)In this thesis the activities of civic sector organisations (CSOs) in the field of foreign children's education in the Czech Republic and in the Netherlands are described. The aim is to analyze conditions which are in the field of foreign children's education in both countries, and methods and instruments which are used by CSOs. In the Netherlands there is a lot of experience with immigrants from all over the world so know how of Dutch CSOs can serve as an inspiration for Czech CSOs since in the CR there is lack of experience with immigrants. In both countries a qualitative research was done. The research was made on the basis of knowledge acquired in specialised literature. It includes semistructured interviews with CSOs members, and in the case of the Netherlands interviews with employees of two Dutch schools and with an expert on foreign children's education. In the research the information from CSOs websites were used and author's experience with volunteering for one of Czech CSO is used as well. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
cizinci ze třetích zemí; dobrovolnická práce; dobrovolníci; děci-cizinci; imigranti; kulturní bariéry; kulturní rozdíly; organizace občanské spoleosti; Vzdělávání dětí-cizinců; čeština pro cizince; civic sector organisations; cultural barriers; cultural differences; Czech language for foreigners; Education of foreign children; foreign children; foreigners from third countries; immigrants; volunteering; volunteers