Název:
Tlumočení po telefonu ve velké celosvětové firmě
Překlad názvu:
Telephone Intepreting in a Large Global Company
Autoři:
Matějka, Václav ; Čeňková, Ivana (vedoucí práce) ; Rejšková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je empirickou studií. Popisuje, jak ve velké celosvětové firmě využívá v tlumočení po telefonu. Teoretická část podává komplexní přehled o tomto způsobu tlumočení - pojednává o jeho historii, současnosti a o možnostech jeho využití. Zaobírá se jeho specifiky, nastiňuje otázku kvality a podává přehled o jeho postavení mezi odbornou veřejností. Praktická část obsahuje popis zákaznického oddělení společnosti Ariba a detailně líčí, jak přesně se v něm telefonní tlumočení uplatňuje. Na základě 73 autentických nahrávek z této firmy zkoumá telefonní tlumočení anglickou-francouzské, anglicko-německé a anglicko-španělské a ověřuje pět hypotéz zaměřených na různé aspekty tohoto tlumočení: roli 3. os. sg., audio kvalitu, stabilitu spojení, situační kontext a spokojenost zákazníků.This diploma thesis is an empirical study outlying how telephone interpretation is used in a large global company. The theoretical section provides a comprehensive insight into telephone interpretation, covering its history and presence, describing various settings in which it is used and pointing out its specifics. It tackles issues of quality and reports on contentious approaches of various scholars and professionals. The practical section describes how the company Ariba uses telephone interpretation in order to facilitate communication with its customers. Analyzing 73 authentic telephone calls from this company, the author investigates English-French, English-German and English-Spanish telephone interpretation and verifies five hypotheses pertaining to it, namely the use of the 3rd person singular, audio quality, stability of connection, situational context and customer satisfaction.
Klíčová slova:
technika v tlumočení; tlumočení na dálku; tlumočení po telefonu; tlumočnické strategie; remote interpretation; strategies in interpretation; technology in interpretation; telephone interpretation