host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
> Uchopení matematických výukových prostředí dětmi předškolního věku (5-7let)
Informace
Soubory
Název:
Uchopení matematických výukových prostředí dětmi předškolního věku (5-7let)
Překlad názvu:
Graspig arithmetic learning environments by children (age 5-7) in kindergarten
Autoři:
Šubrtová, Eva
;
Slezáková, Jana
(vedoucí práce) ;
Hejný, Milan
(oponent)
Typ dokumentu:
Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Diplomová práce - abstrakt Děti předškolního věku se nacházejí na prahu strukturální změny myšlení a způsob, jakým uchopí řešení matematické úlohy odráží, zda tyto změny již započaly. Tato práce mapuje viditelné myšlenkové výstupy skupiny 20 dětí, které absolvovaly sérii experimentálních úloh v matematických výukových prostředích Krokování a Autobus. Děti následně prošly pedagogicko-diagnostickým testováním a výstupy tohoto šetření a proběhlých experimentů byly porovnány. Z porovnání vychází závěr, že výsledky obou šetření sobě natolik odpovídají, že je možné do určité míry použít vybraných matematických úloh jako nástroje pedagogické diagnostiky.
thesis: Children of pre-school age are entering stage of structural change of thinking. The way how they grasp solving mathematical tasks reflects whether these changes have already started. This work surveys visible intellectual outputs in the group of 20 children who passed set of experimental tasks at arithmetic learning environments "Stepping" and "Bus". Children were subsequently subjected to pedagogical diagnostics and results of this investigation and carried experiments were trade off. From comparison it can be concluded that results of both surveys correspond enough to facilitate the application of selected mathematical tasks as pedagogical diagnostic tools.
Klíčová slova:
matematické výukové prostředí Krokování a Autobus
;
myšlenkový proces
;
pedagogocká diagnostika
;
procesuání a konceptuální způsob myšlení
;
předmatematická gramotnost
;
stadium konkrétního a operačního myšlení
;
vyučování orientované na budování schémat
;
úloha (aktivita) přiměřená věku dítěte
;
arithmetic learning environment "Stepping" and "Bus"
;
pedagogical diagnosis
;
pre-numeracy literacy
;
processual and conceptual way of thinking
;
scheme oriented education
;
stage of concrete and operational thinking
;
task appropriate to th age of the child
;
thought process
Instituce:
Fakulty UK (VŠKP) (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam:
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71053
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-340179
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Univerzita Karlova
>
Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
Záznam vytvořen dne 2017-06-19, naposledy upraven 2022-03-04.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet