Název:
Rozsah a příčiny doučování v české primární škole
Překlad názvu:
Extent and Cause of Private Tutoringat Czech Primary School
Autoři:
Chramostová, Blanka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Rozsah a příčiny doučování v české primární škole Abstrakt: Diplomova prace se zabýva fenomenem doucovaní (shadow education) a jeho formami. Predstavený výzkum se snazí zmapovat rozsah a príciný doucovaní v ceske primarní skole. Formou dotazníku, urceneho rodicum detí 1. st. ZŠ, hleda odpovedi na otazký týkající se vztahu mezi vekem, pohlavím, socioekonomickým statusem rodiný a mezi volenou formou doucovaní. Prace výchazí z výsledku výzkumu M. Hoschlove a navazuje na nej. Výzkumný vzorek býl rozsíren o oblast mimo hlavní mesto. Pozornost je take venovana srovnaní situace v Česke republice a v zahranicí. Klícova slova: doucovaní - formý, rozsah, príciný, doucovaní sociokulturne znevýhodnených detíTitle: Extent and Cause of Private Tutoringat Czech Primary School Summary: This dissertation explores the catch-up classes (shadow education) phenomenon and its forms. Presented research aims to map the scope and root causes of shadow education in the Czech primary/elementary school. Using a questionnaire for parents of primary school students, the research seeks answers how age, gender and social-economic family status relates to preferred form of this education type. The dissertation is based on the results of Mrs. M. Hoschl's research and develops it further. Research sample has been expanded to the area outside of the capital city. Attention has also been paid to comparison between the situation in the Czech Republic and foreign countries. Key words: shadow education - forms, scope, root-cause, shadow education of socially and/or culturally handicapped childre
Klíčová slova:
doučování - formy; doučování sociokulturně znevýhodněných dětí; příčiny; rozsah; or culturally handicapped children; root-cause; scope; shadow education - forms; shadow education of socially and