Název:
Komunikace finančních institucí v sociálních médiích na příkladu značky Era
Překlad názvu:
Social Media Communication of Financial Institutions on Example of Era
Autoři:
Logojda, Jiří ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Strielkowski, Wadim (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá komunikací finančních institucí v sociálních médiích, která se v poslední době stala důležitým komunikačním kanálem. Úkolem práce je poukázat na specifika marketingové komunikace ve finančním sektoru. Komunikace finančních institucí je zatížena řadou specifik, zejména komplikovaností služeb, jímž zákazníci často nerozumí a komplikuje se tím vzájemný dialog mezi poskytovatelem služeb a klienty. Cílem této práce je charakterizovat finanční instituci Era a popsat její komunikační aktivity. Práce se věnuje způsobům užití sociálních médií pro komunikaci s klienty a budování značky Era. Dále jsou uvedeny výsledky vlastního sběru dat, kvantitativní analýza komunikace. Je uváděna zejména komunikace na sociální síti Facebook podporující vztahy se zákazníky. Era je zasazována do konkurenčního prostředí, konkrétně je srovnávána s bankou Air Bank. Jsou popisovány jednotlivé komunikační nástroje instituce, které jsou analyzovány a je zhodnocována jejich efektivita. V závěru práce je navrženo doporučení pro zefektivnění komunikace.The bachelor thesis is focused on communication of financial institutions in social media which recently became an important part of marketing communication. At the beginning of this thesis are described specifics of marketing communication in financial sector. The communication of financial institutions requires special attention, mainly because of complexity of provided services which are hard for customers to understand. This fact makes it harder to build a relationship between the provider and the customer. The aim of this thesis was to characterize the brand Era and describe its communication activities. The focus is put on using of communication in social media in order to build a relationship between Era and its customers, considering the activities of competition with Air Bank as the main competitor. Different tools and ways of communication are analyzed and evaluated its efficiency.
Klíčová slova:
banka; Era; Facebook; finanční marketing; internet; sociální média; sociální sítě; Bank; Era; Facebook; Financial Marketing; Internet; Social Media; Social Networks