Original title:
Muzikál jako marketingový produkt
Translated title:
Musical as a Marketing Product
Authors:
Vágnerová, Tereza Aster ; Dolanský, Pavel (advisor) ; Halada, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce s názvem "Muzikál jako marketingový produkt" se věnuje marketingové komunikaci v oblasti hudebně-dramatické tvorby. Zabývá se deskripcí marketingové komunikace licenčního muzikálu "Bídníci", produkovaného agenturou GOJA. "Bídníci" jsou, co se týče délky uvádění a prodeje lístků, jedním z fenoménů v ČR. Cílem je na základě teoretických poznatků charakterizovat marketingovou komunikaci v oblasti hudebně-dramatické tvorby, popsat marketingová specifika českého muzikálového prostředí, vypracovat podrobnou deskripci marketingové komunikace zmíněného díla a tu zhodnotit. V závěru jsou doporučeny možné změny vedoucí k zefektivnění komunikačních aktivit.The bachelor thesis "Musicals As a Marketing Product" is dedicated to marketing communication in the field of musical-dramatic arts. It provides a description of marketing communication in the licensed musical "Les Misérables", produced by the GOJA agency. "Les Misérables", in terms of marketing and ticket sales, is a musical phenomenon in the Czech Republic. The purpose of this work is to characterize marketing communication of musical-dramatic arts and furthermore, to describe the marketing specifics of the Czech musical environment through the application of theoretical knowledge. It will also give a detailed description of marketing communication in musical-dramatic arts which is then analyzed and evaluated. At the end of the study it provides possible recommendations and suggested changes to make marketing communication of musical arts more efficient.
Keywords:
Advertisement; Direct Marketing; Les Misérables; Marketing; Marketing Communication; Marketing Mix; Marketing Specifics; Merchandising; Musical; Musical-Dramatic Works; Promotional Mix; Public Relations; Sales Promotion; hudebně-dramatická díla; komunikační mix; Les Misérables; marketing; marketingová komunikace; marketingová specifika; marketingový mix; merchandising; muzikál; podpora prodeje; public relations; přímý marketing; reklama
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70925