Original title:
Vnitřní motivace adolescentů ke sportu
Translated title:
Internal motivation of adolscents in sport
Authors:
Špidlenová, Kristýna ; Jansa, Petr (advisor) ; Novotná, Viléma (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Vnitřní motivace adolescentů ke sportu Cíle:Zjistit a vzájemně porovnat motivační faktory u adolescentů pomocí dotazníku. Zaměřit se na chlapce a dívky ve věku 16-18 let, konkrétně studenty středních škol. Statisticky zpracovat a následně porovnat naměřené údaje, jak mezi pohlavími, tak i mezi jednotlivými školami. Metoda:Ke zjišťování údajů byl použit dotazník "Vnitřní motivace", který sledoval celkem šest faktorů jako pozitivní motivaci k výkonnosti, cílevědomosti, spolehlivosti, a negativní pohodlnosti, roztěkanosti a vyhýbání se riziku. Výběr škol byl proveden na středních školách v Liberci a v Praze. Výsledky:Dotazník na vnitřní motivaci vykazuje dobrou reliabilitu. Studenti v Praze nemají lepší celkové výsledky, než v Liberci, ale v některých faktorech se oproti Liberci mírně liší. Klíčová slova:Výkon, sport, motivace, studenti, dotazník. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Title: Internal motivation of adolescents in sport. Objectives:Check to compare emotionally and motivational processes in adolescents using questionnaires. Focus on boys and girl agend 16-18 years, specifically for secondary school students. Statistically processed and then Compaq the measured data, between the sexes and between schools. Then sorts the results in clear graphs and images. Methods:Students'responses analyzed using questionnaires. School choice was made in secondary schools in Liberec and Prague. Results:The questionnaires is reliable. Internal motivation does not affect the propensity to exercise. Keywords:Performance, sport, motivation, students, questionnaire. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
adolescents; factors; gender; questionary; school; dotazník,faktory,adolescenti,pohlaví; škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70064