Original title:
Možnosti individualizace a diferenciace výuky v současné škole
Translated title:
Possibilities of individualization and differentiation of instruction methods in current education
Authors:
Bredová, Romana ; Mazáčová, Nataša (advisor) ; Horáčková, Klára (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce řeší problematiku individualizace a diferenciace ve výuce na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce je zaměřena na odborná a teoretická východiska řešené problematiky. Cílem praktické části je zjišťování možností a mezí individualizace a diferenciace výuky ve vlastní práci učitelky ve 4. třídě na příkladu dvou vybraných žáků. Praktická část práce přináší výsledky akčního výzkumu, který je interpretován jako případová studie a popisuje proces individualizace a diferenciace z hlediska práce s učivem v naukových předmětech.This diploma thesis elaborates on the matters of individualisation and differentiation of education in elementary schooling. The theoretical part is focusing on technical and theoretical problem solution. The aim of the practical part is to look at the variety of possibilities between individualisation and differentiation of education of the instructor's own 4th grade class, while looking at a particular example of two students in that class. The practical part finds solutions from this active research that is interpreted as a case study, and describes the process of individualisation and differentiation from the point of view of working with teaching devices.
Keywords:
differentiation; educational strategies; individualisation; student with special educational needs; teaching methods; diferenciace; individualizace; vyučovací metody; vzdělávací strategie; žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/69527