Original title:
Autoevaluace školy v podmínkách sloučené organizace (předškolní a základní vzdělávání)
Translated title:
School self-evaluation in terms of the merged organization (pre-primary and primary education)
Authors:
Deutschová, Jiřina ; Lisnerová, Romana (advisor) ; Trojan, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se v rámci problematiky školského managementu zabývá tématem autoevaluace školy v podmínkách sloučených organizací předškolního a základního vzdělávání. Cílem práce je zmapování průběhu autoevaluačních procesů sloučených organizací a vymezení míry kontinuity autoevaluace mezi předškolním a základním vzděláváním. Práce se zabývá v teoretické části studiem dosavadních poznatků tématu v odborné literatuře a výzkumných studiích, ukotvením tématu v zákonných normách České republiky. Stručně popisuje autoevaluaci v kontextu s obecným (podnikovým) managementem a autoevaluaci škol v zahraničí. V empirické části pracujeme s informacemi získanými ze strukturovaných rozhovorů, analýzy inspekčních a výročních zpráv vybraného vzorku sloučených organizací předškolního a základního vzdělávání, analýzy výročních zpráv České školní inspekce a dat získaných z dotazníkového šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: autoevaluace, kontinuita, sloučené organizace, předškolní a základní vzděláváníThis diploma thesis is focused on self-evaluation in terms of the merged organizations pre- primary and primary education within scope of problematic of school management. The target of this thesis was mapping the progress of self-evaluation processes of merged organizations and define the rate of continuity of self-evaluation between pre-primary and primary education. In the theoretical part thesis deals with study of present knowledge of this topic in professional literature and research studies, annual reports of Czech School Inspectorate and anchoring of topic in statutory norms of Czech republic. It briefly describes the self-evaluation in the context of the general (corporate) management and self-evaluation of foreign schools. In empirical part is worked with informations collected by structured interviews, analysis of inspection and anual reports of selected sample of the merged organizations pre-primary and primary education, analysis of annual reports of the Czech School Inspectorate and the data obtained from the questionnaire survey. KEYWORDS: self-evaluation, continuity, merged organizations, pre-primary education, primary education
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/69438