Název:
Formativní hodnocení žáka na 1.stupni primární školy
Překlad názvu:
Formative assesment of a pupil at primary school
Autoři:
Kuldová, Jana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bibliografický záznam KULDOVÁ, Jana. Formativní hodnocení žáka na 1. stupni primární školy: diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta pedagogická, Katedra primární pedagogiky, 2014. 118 listů, 12 listů příloh. Vedoucí diplomové práce PhDr. Helena Hejlová, PhD. Abstrakt Cílem diplomové práce je zjistit, jak může školní formativní hodnocení vytvářet podmínky pro podporu osobnostního a sociálního rozvoje žáků obecně a zvláště u ohrožené skupiny dětí ve školách při dětských domovech se školou. Teoretická část pojednává o formativním školním hodnocení, jeho funkcích a specifikách při socializaci a osobnostním rozvoji žáků. Druhou oblastí, na kterou se teoretická část zaměřuje, jsou možnosti a meze školní výuky dětí mladšího školního věku při ústavních zařízeních. Praktická část předkládá návrh koncepce formativního školního hodnocení, které má vliv na sociální rozvoj dětí s nařízenou ústavní či ochrannou výchovou. Tato koncepce vychází z analýzy podmínek a požadavků školního hodnocení stanovených v celostátních kurikulárních dokumentech a ve školních vzdělávacích programech škol a případové studie školy při dětském domově se školou. Klíčová slova: hodnocení, formativní hodnocení, ohrožené dítě, socializace, specifické poruchy vzdělávání, sebehodnoceníBook description KULDOVÁ, Jana. Formative evaluation of the pupil on the 1. the degree of primary school: Diploma thesis. Prague: Charles University, Faculty of education, Department of primary education, 2014. 118 sheets, 12 sheets of annexes. Senior thesis PhDr. Helena Hejlová, PhD. Abstrakt The aim of the thesis is to determine how can school the formative evaluation to create conditions for the promotion of pupils ' personal and social development in General, and especially on vulnerable groups of children in schools in the children's home with the school. The theoretical section discusses the formative school ratings, its features and specifics of the socialization and personality development of the students. The second area, which is the theoretical part, the possibilities and limits of the school are teaching younger school-age children in institutional care. The practical part of a proposal for a concept of the formative evaluation of the school, which has an impact on the social development of children with ordered institutional and protective upbringing. This concept is based on an analysis of the conditions and requirements laid down in the national evaluation of school curricular documents and school education programmes in schools and case studies school at the children's home with the school....
Klíčová slova:
formativní hodnocení; hodnocení; ohrožené dítě; sebehodnocení; socializace; specifické poruchy vzdělávání; assessment; formative assessment; risk of child socialization; self-esteem; specific learning disorder