Original title:
Klima třídy
Translated title:
Class climate
Authors:
Svobodová, Martina ; Hejlová, Helena (advisor) ; Voda, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analyzovat kritéria kvality klimatu ve školní třídě, pojednat roli učitele na 1. stupni jako spolutvůrce klimatu, požadavky na něj a požadované profesní kompetence. Analyzovat podmínky pro tvorbu klimatu na straně žáků - zejména vývojovou podmíněnost a podmíněnost vznikající v závislosti na složení třídy. Za využití metod pedagogického výzkumu a pedagogicko-psychologické diagnostiky pozorování popsat problematiku nově sestavených tříd z hlediska utváření vztahů mezi žáky při výuce i mimo ni.The aim of this diploma thesis is to analyze the criteria of the school class climate quality, to deal with the role of the primary school teacher as a co-creator of the climate, with the requirements that are laid on the teacher and the required proffesional competences. The thesis also deals with analysis of the conditions that create the school climate from the pupils' point of view - especially the development compliance that originates from the dependence on the class composition. Another aim of the thesis is to describe issue of newly-made casses on the grounds of created relationships between the pupils both during and outside the lessons. The methods of educational survey and educational-psychological diagnosis were used.
Keywords:
class climate; class climate diagnostics,class climate care; newly created class; primary school; nově vytvořená třída; primární škola,klima školní třídy,diagnostika třídního klimatu,péče o třídní klima
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/69420