Název:
Rodič jako aktér vzdělávací politiky: Předškolní vzdělávání z pohledu rodičů
Překlad názvu:
A parent as a party to educational policy: Preschool education from the point of view of parents
Autoři:
Man, Radana ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Rodič jako aktér vzdělávací politiky: Předškolní vzdělávání z pohledu rodičů" se zabývá rodiči jako účastníky vzdělávací politiky, uplatňujícími především možnost volby při zajištění vzdělávání svých dětí v předškolním věku. V samostatných kapitolách jsou uvedeny tři oblasti celoživotního vzdělávání - formálního, neformálního a informálního, které rodič pro svoje dítě volí. Vzdělávací politika je ovlivňována jeho rozhodnutími, postoji a strategiemi. Jak se k jednotlivým oblastem staví, jaká jsou jejich očekávání, zda kvalita a nabídka odpovídá jejich představám, vyplývá z této práce.The diploma thesis "A parent as a party to educational policy: Preschool education from the point of view of parents" deals with parents as participants of educational policy who, first of all, use various options when ensuring education for their preschool age children. In separate chapters three areas of life-long education are presented - formal, non-formal and informal which a parent chooses for his/her child. The educational policy is influenced by a parent's decisions, attitudes and strategies. What are his/her approaches with respect to individual areas, his/her expectations, whether the quality and offer corresponds to their conception, that is what results from this thesis.
Klíčová slova:
celoživotní vzdělávání; mateřská škola; Předškolní vzdělávání; rodič jako aktér vzdělávací politiky; volný čas; vzdělávací instituce; výchova; a parent as a partner of educational policy; educational institutions; infant school; leisure time; life-long education; Preschool education; upbringing