Název:
Taneční a pohybová výchova na 1. stupni základní školy
Překlad názvu:
Dance and movement education of the first degree of the primary school
Autoři:
Kobyláková, Karolína ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá doplňujícím vzdělávacím oborem Taneční a pohybová výchova na 1. stupni základní školy. Hlavním cílem je zjistit zkušenosti z pilotního programu zavedení Taneční a pohybové výchovy. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy - pohyb, tanec, jeho přínos pro vývoj člověka a vysvětlen význam taneční a pohybové výchovy jako výchovného prostředku. Vzhledem ke specifikaci 1 stupně je jedna z částí věnována problematice mladšího školního věku. V textu je také zmapován legislativní proces prosazování koncepce zavedení Taneční a pohybové výchovy a jeho konečné ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Podrobně se zabývá koncepcí Taneční a pohybové výchovy, jejím vzdělávacím obsahem, charakteristikou a cíli. V neposlední řadě se věnuje problému kvalifikovanosti vyučujících daného předmětu. Výzkumná část zpracovává aktuální poznatky a zkušenosti z pětiletého cyklu výuky předmětu na pilotní ZŠ v Praze 5 - Slivenci prostřednictvím dotazníku pro 1. (vstupní) a 5. (výstupní) ročník. Mapuje aktuální stav zavádění výuky Taneční a pohybové výchovy v základních školách.: Diploma thesis deals with complementary educational field of dance and movement education to the first stage of primary school. The main objective is to find out expierences from the pilot programmes established dance and movement education. In the theoretical part explainig the basic concepts- movement, dance and its contribution to human deveploment and explains the meaning of dance and movement education as an educational provider. Due to specification the first stage is one of the sections devoted to problems of primary school age. In text is also mapped legislative process and promoting the concept introduction of dance and movement education, and its finally grounded in the Framework educational programme for basic education. Deals in detail with the concept of dance and movement education, its educational content, features and goals. Finally, it addresses the problem of teacher competency of the subject. The research part of current knowledge and experience of the five-year cycle teaching of subject in pilot elementary school Prague 5- Slivenec through questinnaires for the first (imput) and the fifth (output) class. It describes the current status of efforts to learn the dance and movement education in elementary schools.
Klíčová slova:
doplňující vzdělávací obor; harmonický rozvoj osobnosti; mladší školní věk; pohyb; rámcový vzdělávací program; tanec; taneční a pohybová výchova; tvořivost; aktivity,creativity; dance; dance and movement education; Framework Educational Programme,additional educational field; harmonious development of personality; junior school age