Název:
Marketingová komunikace sítě knihkupectví Neoluxor v letech 2008-2012
Překlad názvu:
Marketing Communication of Neoluxor Bookstores in Years 2008-2012
Autoři:
Staňková, Věra ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Marketingová komunikace sítě knihkupectví Neoluxor v letech 2008-2012" pojednává o způsobu využití marketingové komunikace v oblasti knižního trhu, specificky knihkupectví, na příkladu společnosti Neoluxor s.r.o. Jádrem práce je komplexní deskriptivní analýza marketingové komunikace společnosti na základě sekundárních dat a jednotlivých výstupů marketingového komunikačního mixu omezená lety 2008-2012. Východiskem práce je nastínění specifik českého knižního trhu, jeho komerčních i sociálních aspektů a vymezení pozice knihy, knihkupectví a knižní kultury v České republice v posledních letech. Po uvedení společnosti Neoluxor stručným zmíněním její historie a prodejní sítě je na teoretickém základě marketingového komunikačního mixu provedeno detailní popsání a posouzení nadlinkových i podlinkových komunikačních aktivit realizovaných touto společností ve sledovaném období. Následné vymezení konkurentů společnosti a komparace marketingových aktivit Neoluxoru s knihkupectvím Kanzelsberger přináší cenné podněty k závěrečným návrhům na zefektivnění popisovaných aktivit do budoucna. Ty jsou podpořeny také výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na a vybrané otázky týkající se síly značek pražských knihkupectví a vybrané nákupní zvyklosti.Thesis "Marketing communication of the Neoluxor bookstores in years 2008-2012" discusses the usage of marketing communication in the book market, especially bookstores, on the example of company Neoluxor s. r. o. The core of this work is comprehensive descriptive analysis of marketing communication of this company based on secondary data and its specific outputs of of the marketing communication mix limited by years 2008-2012. Initially, I will outline the specifics of the Czech book market, its commercial and social aspects and I will define the position of books, bookstores and book culture in the Czech Republic in recent years. After a brief introduction of Neoluxor by mentioning its history and sales network, I will make the detailed description and assessment of ATL and BTL communication activities undertaken by the company during reference period examined, on the theoretical basis of the marketing communications mix. The subsequent definition of company competitors and the comparison of Neoluxor marketing activities with Kanzelsberger bookstores provides valuable foundation for final suggestions which can be used to streamline the described activities in the future. Suggestions are also supported also by the results of the survey which was focused on selected questions regarding the strenght...
Klíčová slova:
Kanzelsberger; kniha; knihkupectví; knižní trh; komunikační mix; marketingová komunikace; média; Neoluxor; book; book market; bookstore; communication mix; Kanzelsberger; marketing communication; media; Neoluxor