Název:
Připravenost učitelek mateřských škol pro práci s vietnamskými dětmi
Překlad názvu:
Readiness of kindergarten teachers to work with Vietnamese children
Autoři:
Fiedlerová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předložený text se pokouší připravit experty - učitelky mateřských škol pro kvalitní práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem - konkrétně s vietnamskými dětmi. V teoretické části popisuji důležité informace od problematiky sociokulturních specifik vietnamské minority, až po téma zabývající se osvojováním českého jazyka. Teoretická část je rovněž věnována tématu individuálního rozvoje učitelek mateřských škol, multikulturní výchově a problematikou integrace vietnamských dětí do českých škol. Praktická část popisuje hlavní problémy, s kterými se setkávají učitelky českých mateřských škol při práci s vietnamskými dětmi. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, multikulturní výchova, děti s odlišným mateřským jazykem, vietnamské děti, problémy s integrací, komunikační bariéra.The present text attempts to prepare experts - kindergarten teachers for quality work with children with a different native language - specifically with Vietnamese children. The theoretical part describes important information from the issue of socio-cultural specifics of the Vietnamese minority, to the topic of dealing with the mastery of the Czech language. The theoretical part is devoted to the topic of individual development of kindergarten teachers, multicultural education, and with the integration of Vietnamese children in Czech schools. The practical part describes the main issues that have teachers Czech kindergartens with Vietnamese children. Keywords: preschool education, multicultural education, children with a different mother language, Vietnamese children, integration issues, communication barrier.
Klíčová slova:
děti s odlišným mateřským jazykem; komunikační bariéra; multikulturní výchova; problémy s integrací; Předškolní vzdělávání; vietnamské děti; children with a different mother language; communication barrier; integration issues; multicultural education; Preschool education; Vietnamese children