Název:
Vydavatelské strategie v oblasti literatury pro děti
Překlad názvu:
Publishing Strategies in the Field of Children's Literature
Autoři:
Váňová, Jana ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zaměřuje na prozkoumání a interpretaci vydavatelských strategií tuzemských nakladatelství na poli dětské literatury optikou běžného čtenáře. Práce uvádí, jaké techniky a postupy využívají nakladatelé k tomu, aby prodávali knihy pro děti. Tyto strategie se uplatňují zejména při propagaci knih a prezentaci nakladatelství na jejich webových stránkách. Pro účely zkoumání a možnou komparaci byly vybrány nakladatelské subjekty s rozdílnou povahou: nakladatelství Baobab, prezentující se jako alternativní a považované za elitní díky mnoha nakladatelským oceněním, jehož hlavní doména je spojení literárního a výtvarného aspektu knihy v ucelené umělecké dílo; dále nakladatelství Albatros, jež si nese pověst kvalitního dětského nakladatele z předrevoluční doby, které však v posledních dvaceti letech prošlo vekou ekonomickou proměnou a jehož produkce pro děti má stále výbornou úroveň a nakonec čistě komerční nakladatelství Knižní klub, jež se primárně nezaměřuje na dětskou literaturu, přesto se jako dobrý obchodník snaží o co nejširší knižní nabídku. Ačkoli všechna nakladatelství sledují stejný cíl, tedy distribuovat knihu čtenáři, každé k němu přistupuje jinak a to se projevuje i v jeho strategiích. Záměrem Baobabu je vydat uměleckou knihu, která obohatí dětského čtenáře, naopak Knižní klub se...This thesis focuses on the exploration and interpretation of publishing strategies used by local Czech publishing companies concerning children's literature. This thesis offers techniques and methods used by publishers in order to increase sales. These strategies are particularly applied in a book promotion and their web site's presentation. A variety of different publishing companies were chosen for the purpose of research and comparison. The publishing company Baobab presents an alternative publisher and is considered an elite due to many book awards it has received. It focuses mainly on the incorporation of literary and visual aspects of the book creating a whole artwork. Publishing company Albatros with a reputation of a first-rate publisher during the pre-revolution era. Its children's production is still high-rated despite its economic transformation in the last twenty years. And finally a purely commercial publishing house Knižní klub which does not specialize in children's literature but tries to offer the widest range of books. Even though every publisher follows the same aim to distribute a book to a reader, each finds its own way to achieve the goal, which is very much evident in their strategies. The Baobab tries to publish an art book, which enriches young readers contrary to Knižní...