Název:
Výuka cizích jazyků a proces přípravy učitelů cizích jazyků v období 1990-2012
Překlad názvu:
The teaching of foreign languages and the process of preparation of teachers of foreign languages in the period 1990-2012
Autoři:
Čermáková, Helena ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na změny ve výuce cizích jazyků a na nové požadavky na vzdělávání a přípravu učitelů cizích jazyků po roce 1989 včetně krátkého přehledu historie výuky cizích jazyků a vývoje přípravy učitelů. Sleduje změny v oblasti cílů výuky, změny vztahů učitele a žáka, změny užívaných metod práce. Zabývá se novým přístupem k výběru a využití učebních materiálů a zařazením nových technologií do výuky. Pojednává o zavedení Společného evropského referenčního rámce jazyků a Evropského jazykového portfolia. Práce předkládá formou rozhovoru i osobní zkušenosti vyučujících cizích jazyků s výukou a s možnými cestami k dosažení požadované kvalifikace.This work focuses on changes in teaching foreign languages and on new requirements for education and training of foreign language teachers after 1989, including a brief survey of the history of foreign language teaching and the development of teacher training. It observes changes in the area of learning objectives, changes in the teacher - pupil relationship, changes in work methods. It deals with a new approach to the selection and use of teaching materials and the inclusion of new technologies in teaching. It discusses the implementation of both the Common European Framework of Reference for Languages and the European Language Portfolio. The work presents in the form of interviews also personal experience with teaching foreign languages and possible ways to achieve the required qualification.
Klíčová slova:
anglický jazyk; aprobace; cizí jazyk; francouzský jazyk; německý jazyk; pedagogická praxe; profesní příprava; programy rozvoje vzdělávání; Učitel; vzdělávací politika; školská legislativa; educational development programs; educational legislation; educational policy; English; foreign language; French; German; professional education; Teacher; teaching practice; teaching qualification