Název:
Marketing vybraných klubů České fotbalové ligy
Překlad názvu:
Marketing of selected Czech football league clubs
Autoři:
Čmakal, Tomáš ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Marketing vybraných klubů České fotbalové ligy Cíl: Zanalyzování a porovnání marketingových aktivit vybraných fotbalových klubů působících v ČFL a navržení opatření, která by vedla ke zlepšení marketingové činnosti, s důrazem na marketingovou komunikaci klubů. Metody: PEST analýza Porterova analýza konkurenčních sil SWOT analýza Marketingový výzkum: - kvalitativní - hloubkové interview - kvantitativní - dotazníkové šetření Výsledky: Výsledky zhodnocení marketingu vybraných klubů ČFL ukázaly značné rozdíly v kvalitě marketingových aktivit mezi jednotlivými kluby. V některých oblastech, jako jsou internetové stránky a tištěné materiály, odvádějí kluby kvalitní práci, v jiných, jako jsou sociální sítě nebo přestávkový program, nikoli. I přes nedostatek finančních a personálních zdrojů jsou některé prvky provedeny precizně. Pokusil jsem se také o navržení případných opatření, která by vedla ke zlepšení a zefektivnění marketingových aktivit klubů a jež by byla realizovatelná i v prostředí třetiligových fotbalových klubů. Jedná se především o doporučení v oblasti internetové komunikace, doprovodných programů, soutěží a akcí, které by zvýšily zájem diváků a partnerů o kluby. Klíčová slova: Sportovní marketing, marketingový mix, marketingová komunikace, marketingová strategie, situační analýza, fotbalTitle: Marketing of selected Czech football league clubs Objective: Analysis and comparison of the marketing activities of selected Czech football league clubs and proposition of measures that would lead to the improvement of marketing activities, with an emphasis on marketing communications. Methods: PEST analysis SWOT analysis Porters five forces analysis Marketing research - qualitative method - in-depth interview - quantitative method - questionnaires Results: The results of evaluation of the marketing of selected Czech football league clubs showed significant differences in the quality of marketing activities between clubs. In some areas, such as websites, printed materials, clubs perform well. In others, such as, social networks or programs during breaks, they do not. Despite the lack of financial and human resources some elements are made with precision. I also tried to propose some measures that might lead to improvement and streamlining of marketing activities of clubs and that would be realistic even at third league level. These recommendations are mainly in the field of internet communication, accompanying programs, competitions and events that may increase the interest of viewers and partners of the clubs. Key words: Sports marketing, marketing mix, marketing communications, marketing...
Klíčová slova:
fotbal; marketingová komunikace; marketingová strategie; marketingový mix; situační analýza; Sportovní marketing; football; marketing communications; marketing mix; marketing strategy; positional analysis; Sports marketing