Název:
Vzdělávání žáků s SPU v hodinách literatury na 2. stupni ZŠ, pracovní listy pro literární výchovu v 6. ročníku ZŠ
Překlad názvu:
Education of students with learning disabilities in the classroom literature 2nd grade elementary school, Worksheets for literaty education in the sixth grade of primary school
Autoři:
Smažíková, Eva ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent) ; Klumparová, Štěpánka (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ústředním tématem této rigorózní práce je vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení (SPU) v hodinách literatury v 6. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části je nastíněn základní výčet specifických poruch učení, jejich stručná charakteristika. Velká část je věnována vzdělávání žáků s SPU (specifické poruchy učení) v praxi včetně individuálního vzdělávacího plánu pro integrované žáky. Jsou zde vytyčeny a popsány hlavní cíle výuky při hodinách literatury na 2. stupni ZŠ, taxonomie učebních úloh. Myšlenka vytvoření pracovních listů pro žáky s SPU do hodin literatury v 6. ročníku ZŠ směřuje k empirické části, která se zabývá samotnou tvorbou pracovních listů. Ty lze využívat při literárních hodinách nejen pro integrované žáky. Za každým pracovním listem je uvedena velmi podrobná analýza, která by měla sloužit jako návodný a inspirativní materiál pro učitele literatury na základních školách.The topic of this work is literature teaching focused on students with learning disabilities at secondary school. The first part describes wide variety of learning disabilities and disorders. Also concerns creation of IEP-Individualized Education Program for students who receive special education and related services. The main objectives in literature teaching are demarcated as well as learning strategies' taxonomy. The subsequent part presents worksheets especially developed for 6th grade pupils with IEP but not only for them. This offers the easier way to reach the study aims and tries to motivate students to pursue further studies in the field of literature. Each worksheet is followed by further explanation as an inspiration for other literature teachers.
Klíčová slova:
afektivní cíl výuky; hesla literární terminologie; integrovaný žák; kognitivní cíl výuky; kritické myšlení; pracovní list; specifické poruchy učení; cognitive and affective objectives; integration of children with learning disabilities; literature terminology; worksheets