Název:
Pragmalingvistická analýza komerční komunikace značky Activia od Danone
Překlad názvu:
Pragmalingvistic analysis of Danone Activia brand commercial communication
Autoři:
Pražáková, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce s názvem "Pragmalingvistická analýza komerční komunikace značky Activia od Danone" je poskytnout nový pohled na komerční komunikaci jedné značky z hlediska teorie pragmatiky a lingvistiky na vybraném vzorku reklam z let 2010 - 2014. V teoretické části diplomové práce definuji funkce reklamy i její komunikační specifika a zasadím ji do širšího kontextu marketingu. Následně vymezím pozici produktu v rámci segmentu prezentovaného koncernem Danone a srovnám marketingovou strategii prodeje těchto produktů. Metodologická část se bude věnovat představení lingvistiky, sémiotiky a zejména pragmatiky a pragmalingvistiky jako stěžejních přístupů budoucí analýzy. Zde se přednostně zaměřím na významy spojené s komunikační situací, vztahy mezi producentem textu, jeho recipientem a textem samotným. V poslední, analytické části této práce budu zpracovávat vybrané vzorky komerční komunikace prostřednictvím již nastíněné pragmalingvistické a jazykové analýzy. Na vzorku komunikace značky Activia od Danone v daném období tak bude zkoumáno užití jednotlivých jazykových a stylistických prostředků i žánrových útvarů se zřetelem na jejich komunikační cíl.The diploma thesis entitled 'Pragmalinguistic Analysis of Commercial Communication of the Brand Activia by Danone' aims to provide a comprehensive treatise of the above mentioned brand from the point of view of pragmatic and linguistic theories, based on a selected sample of advertising from 2010 - 2014. The introductory theoretical part defines the functions of advertising and their idiosyncratic communication and place them within the wider context of marketing. Subsequently, the position of the product within the segment offered by Danone is described and comparison of the respective marketing strategies for each product is made. The methodological section of the thesis introduces pragmatic linguistics as the central tool used in the ensuing analysis. Here the terms related to the process of communication are emphasised, same as the relationships between the creator of a text, its recipient and the text itself. The last, analytical part deals with selected samples of commercial communication using the aforementioned methods. A sample of Activia Danone communication is then used to analyse the usage of individual linguistic and stylistic means, as well as advertising types with emphasis on their goals as a form of communication.
Klíčová slova:
Activia; Danone; jazyk; komerční komunikace; pragmalingvistická analýza; Pragmalingvistika; reklama; Activia; advertising; commercial communication; Danone; language; pragmalinguistic analysis; Pragmalinguistics