Název:
Rozvoj odrazových schopností dětí mladšího školního věku
Překlad názvu:
Development of reflective abilities of children of primary school Age two legs jump ability
Autoři:
Jenčová, Kristýna ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] v češtině Cílem práce je ověřit sestavený program na rozvoj odrazových schopností u dětí mladšího školního věku. Práce obsahuje dvacet čtyři metodických listů, které lze využít v rámci hodin tělesné výchovy. Tento metodický soubor zahrnuje v rámci rozcvičky: zahřátí, dynamický strečink, posilování a zpevňování a na závěr část zapracování. Všechny cviky jsou přizpůsobeny dětem mladšího školního věku. Experiment byl prováděn na dětech pátého ročníku na jedné pražské škole, trval tři měsíce - dvakrát týdně. Ukazatelem úspěšnosti byly výsledky motorického testu skok do dálky odrazem snožmo. Veškeré výsledky vznikly na základě měření. V rámci měření se zjišťovala váha, výška a výkon žáků. Každý testovaný žák měl tři pokusy, ze kterých se vybral ten nejlepší výkon. V experimentální skupině děti po tři měsíce cvičily podle připravených příprav, které měly zlepšit jejich odrazovou schopnost. Naopak děti v kontrolní skupině cvičily dle požadavků třídního učitele. Po třech měsících děti z experimentální a z kontrolní skupiny opět podstoupily měření, která ukázala účinnost cvičebního programu.1 Abstrakt v angličtině The target of my work is to prove the functionality of the composed programme developing the take-off skills in children of early school age. The work comprises of 24 instruction sheets of work out, which may be used in lessons of physical education. This instruction set compiles of initial warm up, dynamic stretching, muscle and strength building, and finally practise. All work out phases are adjusted to children of early school age. The work out was piloted by the experimental group of 5th graders of one Prague elementary school. The data was collected twice a week for the period of three months. The indicator of the successful performance was the results of motor skill test of long jump with both legs. All the data has been collected by gathering and meassuring of childrens' weight, height, and performance. Each tested child performed the long jump three times and the best performance was selected. For the period of three months the experimental group of children was following the designed work out in order to improve their take-off skills. Contrary, the children in the second peer group followed the regular instruction of their form teacher. In three months time the children from the experimental group as well as the children from the second group were tested again. The results...
Klíčová slova:
cvičební program; mladší školní věk; odrazové schopnosti; excercise program; reflective skills; school age