Název:
Marketingový mix Českého svazu Taekwon-Do ITF
Překlad názvu:
Marketing mix of Czech Taekwon-Do ITF Federation
Autoři:
Štochl, Michal ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Omcirk, Vilém (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Marketingový mix Českého svazu Taekwon-Do ITF Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je analýza marketingového mixu Českého svazu Taekwon-Do ITF a vytvoření návrhu na jeho zlepšení. Dílčí cíle obsahují popis managementu organizace a prostředí, v němž organizace působí. Metody: Pro účely práce byl využit kvalitativní marketingový výzkum. Využito bylo metod hloubkového interview a případové studie. Pro účely práce byla provedena také SWOT analýza. Výsledky: Výsledkem práce je návrh na optimalizaci marketingového mixu. Navrženy byly především úpravy propagace, využití sponzoringu a také aktualizace některých složek produktu a jejich cen. Klíčová slova: Marketingový mix, Taekwon-Do, případová studieTitle: Marketing mix of Czech Taekwon-Do ITF Federation Objectives: Main objective of this diploma thesis was an analysis of marketing mix of the Czech Taekwon-Do ITF federation and making of suggestions for its improvement. Partial goals were aimed at analysis and description of the organization and of the environment in which this organization exists. Methods: Qualitative marketing research method has been selected to meet purpose of this thesis. Methods of case study and in-depth interview have been used also together with SWOT analysis. Results: Outcome of this thesis consists of a draft with suggestions for optimization of marketing mix. Foremost these improvements have been suggested: changes in promotion, utilization of sponsors and also update of some product items and prices. Key words: Marketing mix, Taekwon-Do, case study
Klíčová slova:
Marketingový mix; případová studie; Taekwon-Do; case study; Marketing mix; Taekwon-Do