Original title: Sociální status integrovaného žáka s Aspergerovým syndromem v třídním kolektivu
Translated title: Social status of the integrated student with Asperger syndrome in the class
Authors: Ondráčková, Kamila ; Hájková, Vanda (advisor) ; Zemková, Jaroslava (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2014
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: Asperger syndrome; autism spectrum disorders; class; classroom climate; diagnostic of classroom climate; inclusion; individualized educational program; integration; social interaction; social status; sociometry; special educational needs; student with Asperger syndrome; teaching assistant; training of social skills; asistent pedagoga; Aspergerův syndrom; diagnostika třídního klimatu; individuální vzdělávací plán; inkluze; klima třídy; nácvik sociálních dovedností; poruchy autistického spektra integrace; sociometrie; sociální interakce; sociální status; speciální vzdělávací potřeby; třídní kolektiv; žák s Aspergerovým syndromem

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/65904

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-335040


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-06-19, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share