Original title:
Hra ve filosofické a pedagogické reflexi
Translated title:
Playing in the philosophical and pedagogical reflection
Authors:
Rybářová, Jana ; Pelcová, Naděžda (advisor) ; Kovaříková, Miroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou hry v pedagogice, jejím filosofickým základem a úlohou v osvojování jazyka. Je rozdělena do tří částí. V teoretické části je definována hra z filosofického hlediska a její jednotlivá pojetí podle různých autorů, druhá část se potom věnuje specifikům didaktické a jazykové hry obecně a praktická část přináší pohled na konkrétní případ výuky dítěte - cizince a vyslovuje přínos didaktických a jazykových her v pedagogice a ve výuce českého jazyka. Klíčová slova: Jazyková hra, didaktická hra, čeština jako cizí jazyk, dítě - cizinec, konkrétní výukové metodyDiploma thesis is devoted to the issue of games in pedagogy, its philosophical basis and its role in language acquisition. It is divided into three parts. In the theoretical part, there is defined a game from the philosophical point of view and its understanding by various authors. The second part deals with the specifics of didactic and language game in general. The practical part brings the specific case of teaching a child who is a foreigner. It also expresses the contribution of such games in pedagogy and teaching the Czech language. Keywords: Language game, didactic game, Czech as a foreign language, child - foreigner, specific teaching methods.
Keywords:
experimentation; game world; imagination; language; language games; experiment; hra; imaginace; jazyk; jazykové hry; svět
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/65886