Original title:
Gamifikace a její praktické využití v rámci školní výuky prostřednictvím tabletů
Translated title:
Gramification and its practical applications through the use of tablets in the context of school education
Authors:
Manas, Adele ; Wolák, Radim (advisor) ; Švelch, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zaměřuje na využití gamifikačních principů ve školní výuce, v rámci které jsou v hodinách používány tablety. V jednotlivých kapitolách jsou objasněny pojmy spojené s gamifikací, výukovými hrami a specifika implementace tabletů do výuky. Toto využití bylo zkoumáno prostřednictvím rozhovorů s učiteli a žáky druhé třídy na základní škole, jejichž výsledky jsou zaznamenány ve výzkumné části. Výzkumné otázky byly věnovány teoretickým konceptům předchozích částí této práce a směřovaly k tématům ohledně výuky prostřednictvím tabletů. Zároveň byly zkoumány typy využívaných aplikací. U společných okruhů byl porovnán pohled na danou problematiku očima žáků i vyučujících.This thesis examines the use of gamification principles in education, specifically where tablets are being used in the classroom. Individual chapters deal with explaining the concepts related to gamification, educational games and the specifics of implementing tablets into education. Their specific usage was examined through conversations with the teachers and students of Year 2 of a primary school, with the results being recorded in the research section. Research questions examined the theoretical concepts introduced in the first part of the thesis and centred around the theme of education via tablets. The types of tablet applications used were also investigated. When possible this thesis compares the views of teachers and students on the areas examined.
Keywords:
aplications; educational games; game principles; game-based learning; games; gamification; motivation; tablets; aplikace; game-based learning; gamifikace; herní principy; hry; motivace; tablety; vzdělávací hry
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/65550