Original title:
Manažerské kompetence učitele - kontrolování
Translated title:
Managerial competence teacher - controlled
Authors:
Kunická, Václava ; Voda, Jan (advisor) ; Trunda, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Závěrečná bakalářská práce se zabývá jednou z manažerských kompetencí učitelů- kontrolováním. Podstatou kontroly je kritické hodnocení reality s ohledem na plánované cíle. Práce vychází jednak z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, jednak z některých zkušeností získaných vlastní praxí, dále z poznatků, které jsem získala studiem školského managementu a zejména analýzou informací získaných na základě využití techniky interview, rozhovor týkajících se zjištění, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti kontrolování a co je obvyklým předmětem jejich kontroly.Final thesis deals with one of the managerial competencies of teachers-checking. The essence of control is a critical evaluation of reality with respect to the intended target. The work is based both on theoretical knowledge gained by studying professional literature, both from some of the experience gained from their own practice, as well as the knowledge that I gained studying school management and in particular the analysis of the information obtained through use of interview techniques, interview related to the findings, in which a variety of professional contexts performing teachers nursery and primary school management activities and monitoring what is normally subject to their control.
Keywords:
control activities; director; evaluation; key skills; learning activities; Management functions; manager; monitoring; responsibilities; survey results; teacher; hodnocení; klíčové dovednosti; kompetence; kontrolní činnosti; kontrolování; manažer; Manažerské funkce; učební činnosti; učitel; zjišťování výsledků; ředitel
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/65148