Název:
Posouzení motoriky u dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2
Překlad názvu:
MABC-2 test battery analysis of primary school children with hearing impairment
Autoři:
Tesařová, Kateřina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Posouzení motoriky u dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2 Cíle: Cílem práce bylo posouzení pohybových dovedností dětí prvního stupně ZŠ se sluchovým postižením na ZŠ Holečkova pro děti se sluchovým postižením pomocí testové baterie MABC-2 (Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition). Získané výsledky byly porovnány s normovanou populací britských dětí. Vedlejším cílem bylo u těchto dětí posoudit vztah mezi výsledky testové baterie a udávanou účastí na pravidelných pohybových aktivitách. Metody: Posouzení motoriky dětí se sluchovým postižením proběhlo pomocí testové baterie MABC-2 (Henderson et al., 2007) - Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition. V práci byla použita metoda komparace a to výsledků testovaných dětí s dětmi normovanými. Zda děti sportují, jakým způsobem a kde, bylo zjištěno pomocí nestandardizovaného dotazníku. Pro zpracování výsledků byly použity deskriptivní statistické metody v podobě grafických analýz. Výsledky: Děti se sluchovým postižením ve věku 6 až 14 let vykazovaly značné obtíže v dovednostech chytání a míření na cíl ve srovnání s normovanou populací. Navzdory našemu očekávání, je z motorických dovedností jejich nejsilnější stránkou rovnováha. V této oblasti u dětí se sluchovým postižením vyšly...Title: MABC-2 test battery analysis of primary school children with hearing impairment Objectives: The objective of this work consisted in assessing motor skills in children from the primary school degree at elementary school Holečkova for children with hearing impairment using the assessment battery MABC- 2 (Movement Assessment Battery for Children - Second Edition). Achieved results were compared to standard population of British children. The secondary objective consisted in assessing the relation between the results from using the assessment battery and reported participation in regular movement activities. Methods: The assessment of the motor activity in children with hearing impairment was performed by using the assessment battery MABC-2 (Henderson et al., 2007). The method of comparison between the results from assessed and standard children were used in this work. It was revealed by a non- standard questionnaire whether the children do sports, in which way and where. Descriptive statistical methods in the form of graphical analyses were used to process the results. Results: Children with hearing impairment from 6 to 14 years of age were showing significant difficulties in abilities of catching and aiming on target in comparison to the standard population. Despite our expectation the...
Klíčová slova:
dítě; hrubá motorika; jemná motorika; rovnováha; sluchové postižení; testová baterie; balance; child; general motor skills; hearing impaired; manual dexterity; test battery