Název:
Virtuální vzdělávací prostředí a jejich využití pro výuku heterogenních skupin studentů
Překlad názvu:
Virtual Learning Environments and their usage for heterogeneous of students
Autoři:
Nováková, Jiřina ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Nikl, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Virtuální vzdělávací prostředí a jejich využití pro výuku heterogenních skupin studentů AUTOR: PhDr. Jiřina Nováková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy ŠKOLITEL: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce se zabývá zkoumáním virtuálních vzdělávacích prostředí ve vztahu k výuce heterogenních skupin studentů. Dané téma je rozvíjeno ve směru studia specifik a možností využití adaptability a personalizace v kontextu vzdělávání ve virtuálním prostředí, a to především z hlediska míry jejich potenciálu pro zvýšení pedagogické efektivity výuky. Práce analyzuje problematiku adaptability ve virtuálním vzdělávacím prostředí a zkoumá jednotlivé determinanty, které ovlivňují průběh a výsledky výuky při výuce heterogenních skupin v daném prostředí. S podporou empirického šetření práce zkoumá různé aspekty heterogenity studentů a jejich vliv na průběh a výsledky učení těchto studentů ve virtuálním vzdělávacím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, heterogenní skupiny, e-learning, virtuální vzdělávací prostředí, adaptabilita, personalizace, adaptivní výukové systémy TITLE Virtual Learning Environments and their usage for heterogeneous groups of students AUTHOR: PhDr. Jiřina Nováková DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: doc....TITLE: Virtual Learning Environments and their usage for heterogeneous groups of students AUTHOR: PhDr. Jiřina Nováková DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. ABSTRACT: The content of the dissertation examines virtual learning environments in relation to the education of heterogeneous groups of students. This theme is expanded in the direction of the specifics and possibilities of adaptability and personalization in the context of learning in a virtual environment, particularly with regards to their potential to enhance the pedagogical effectiveness of teaching. The thesis analyzes the adaptability in a virtual learning environment and examines various determinants that influence the results of education in teaching heterogeneous groups of students. With the support of an empirical survey, the thesis explores different aspects of the students' heterogeneity and their influence on the students' progress and results of education in a virtual learning environment. KEYWORDS: education, heterogeneous groups, e-learning, Virtual Learning Environment, adaptability, personalization, adaptive e-learning systems