Original title:
Marketing ve florbalu
Translated title:
Marketing in floorball
Authors:
Hejl, Jan ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Procházka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketing ve florbale Cíle práce: Hlavním cílem práce je navrhnout použitelná marketingová doporučení florbalovému klubu FB Hurrican Karlovy Vary. Metody: Mezi metody použité v této bakalářské práci patří rozhovor pomocí návodu, PEST analýza a SWOT analýza. Výsledky: Výsledkem práce je návrh dvou konkrétních reklamních kampaní, které by měl klub zohlednit a použít za účelem získání zájmu karlovarských sportovních fanoušků. K dalším výsledkům lze řadit i popis detailního postupu vedoucího k úspěšnému oslovení potrenciálních partnerů klubu. Klíčová slova: florbal, sportovní klub, marketingový mix, marketingová komunikace, sponzoring, FB Hurrican K. Vary, reklamní kampaňTitle: Marketing in floorball Objectives: The main objective of this thesis is to propose marketing recommendations applicable to the floorball club FB Hurrican. Methods: The method used in this bachelor thesis is threefold: firstly an interview in accordance to the instruction, secondly the PEST analysis and in the third place SWOT analysis. Results: The aim of the thesis is to put forward two particular ad campaigns, which shall be taken into consideration and used for the sake of winning the interest of the local fans in Karlovy Vary. Furthermore the aim is also to describe the manager`s process of approaching potential club partners. Key words: floorball, sport club, marketing mix, marketing communication, sponzoring, FB Hurrican Karlovy Vary, advertising campaign
Keywords:
advertising campaign; FB Hurrican Karlovy Vary; floorball; marketing communication; marketing mix; sponzoring; sport club; FB Hurrican Karlovy Vary; florbal; marketingová komunikace; marketingový mix; reklamní kampanň; sponzoring; sportovní klub
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/64268