Original title:
Image značky Reebok
Translated title:
Image of the brand Reebok
Authors:
Mlynářová, Kateřina ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Janák, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Image značky Reebok Cíle: Hlavním cílem této práce je analýza image značky Reebok. Dosažení tohoto cíle předcházelo stanovení celkového profilu značky, zahrnujícího popis vzniku, vlastnosti a směřování značky. Zároveň byl proveden marketingový výzkum, jehož pomocí bylo zjištěno celkové povědomí o značce a naznačeny názory a postoje vůči značce mezi vybranými respondenty. Závěr práce je věnován vyhodnocení výsledků, doporučením a návrhům řešení na zlepšení image značky Reebok. Metody: Většina informací potřebných k vytvoření profilu značky byla získána prostřednictvím osobního rozhovoru s brand manažerkou značky Reebok na českém území. Analýza současného stavu image značky byla provedena pomocí metody elektronického dotazování. Klíčová slova: značka, image, identita značky, Reebok, marketingový výzkum, interview, dotazníkTitle: Image of the brand Reebok Objectives: The main objective of my bachelor thesis is to describe an image of a brand Reebok. To achieve this objective it was necessary to determinate a complete profile of a brand, including its origin, characteristics and position of the brand. Simultaneously, a quantitative research was executed by which means the awareness of the brand, main opinions and attitudes towards the brand among selected respondents were found. The final part is devoted to data evaluation, recommendations and proposals improving the brand image. Methods: The major part of information needed to create the general description of the brand was taken from an interview with a brand manager of Reebok in Czech Republic. The analysis of the actual estate of image was executed by electronic questioning. Keywords: brand, image, brand identity, Reebok, marketing research, interview, questionnaire
Keywords:
brand; brand identity; image; interview; marketing research; questionnaire; Reebok; dotazník; identita značky; image; interview; marketingový výzkum; Reebok; značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/64253