Original title:
Marketingová komunikace fitness World Class
Translated title:
Marketing communications of fitness World Class
Authors:
Šuranská, Anna ; Voráček, Josef (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingová komunikace fitness World Class Cíl: Cílem je na základě provedených analýz zhodnotit současnou situaci marketingové komunikace a na jejich základě vytvořit návrh na zlepšení marketingové komunikace World Class pro rok 2015. Metody: V této práci byly využity metody analýzy textů a dokumentů. Za pomocí kvalitativní metody byl proveden strukturovaný rozhovor s club manažerkou společnosti. Výsledky: Výsledkem práce je nový kompletní návrh marketingové komunikace pro fitness centrum World Class na rok 2015. Návrh zahrnuje vylepšení propagace především v časopisech, lepší umístění venkovní reklamy, větší zaměřenost na internet, ale také byl návrh rozšířen o nové modernější nástroje - virální marketing a guerilla marketing. Pro jeho kompletnost byl vytvořen rozpočet na marketingovou komunikaci a časový harmonogram. Klíčová slova: marketing, marketingová komunikace, reklama, fitness centrum, interviewTitle: Marketing communications of fitness World Class Objective: The aim is to evaluate the marketing communications of World Class fitness centre based on analysis and subsequently develop proposals to improve the marketing communications for the year 2015. Methods: In this thesis were used analysis of texts and documents. Using the qualitative method was conducted structured interview with the club manager of the company. Results: The result of this thesis is completely new design of marketing communications for World Class fitness centre for the year 2015. The proposal includes improvements of the advertisement in magazines, better placement of the outdoor advertisement, more emphasis on the online marketing. The proposal was expanded to include new modern tools - viral and guerilla marketing. For completeness was proposed a budget for marketing communications for the year 2015 and related timetable. Key words: marketing, marketing communications, advertising, fitness centre, interview
Keywords:
advertisement; fitness centre; interview; marketing; marketing communications; fitness centrum; interview; marketing; marketingová komunikace; reklama
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/64233