Název:
Informování napříč hemisférami: srovnání koncepcí nejsledovanějších zpravodajských relací v České republice a na Novém Zélandě
Překlad názvu:
Reporting across the hemispheres: conceptual comparison of the most viewed newscasts in the Czech republic and New Zealand
Autoři:
Paráčková, Markéta ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Informování napříč hemisférami: Srovnání koncepcí nejsledovanějších zpravodajských relací v České republice a na Novém Zélandě" se zabývá aktuálně platnými koncepcemi televizního zpravodajství nejsledovanějších relací v České republice a na Novém Zélandě, jimiž jsou Televizní noviny vysílané televizí Nova a One News vysílané TV One. Porovnává technickou a zejména obsahovou stránku obou relací v rámci jednoho měsíce (ledna 2014) ve snaze najít v každé z nich obecný vzorec pro výběr témat, jejich zpracování a prezentaci. Zjištěné poznatky práce zasazuje do širšího národnostního, historického a kulturního kontextu mediálních sfér obou zemí a následně srovnává mezi sebou, přičemž zdůvodňuje, proč jsou některé faktory shodné a jiné odlišné.Master thesis "Reporting across the Hemispheres: Conceptual Comparison of the Most Viewed Newscasts in the Czech Republic and New Zealand" describes contemporary valid and frequently used concepts of television news shows of the most viewed newscasts in the Czech Republic and New Zealand, which are Televizní noviny airing on TV Nova and One News airing on TV One. It compares both technical and especially the content-related aspects of newscasts during a one-month-long period (January 2014) in order to find general scheme for the choice of the topics, their processing, arrangement and their final presentation in each show. The thesis then puts ascertained findings into the broader national, historical and cultural context of the media sphere in both countries and furthermore, it compares both media systems and their newscast contents and explains why some factors used in them are the same and other differs.
Klíčová slova:
infotainment; komparativní kvalitativní obsahová analýza; Nový Zéland; One News; Televizní noviny; Televizní zpravodajství; TV Nova; TV One; comparative quantitative content analysis; infotainment; New Zealand; One News; Television newscast; Televizní noviny; TV Nova; TV One