Název:
Komparace komunikace papeže Františka a papeže Benedikta XVI.
Překlad názvu:
Comparasion of communication of pope Francis and pope Benedict XVI.
Autoři:
Divišová, Alice ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Komparace komunikace papeže Františka a papeže Benedikta XVI." si klade za cíl porovnat marketingovou a mediální komunikaci dvou posledních úřadujících papežů - papeže Františka (2013-současnost) a papeže Benedikta XVI. (2005-2013). Sledovaným obdobím je období pontifikátů obou papežů - tedy od roku 2005 do konce roku 2014. Komparace probíhá metodou kvalitativní analýzy, a to především v rovině vybraných sledovaných marketingových kanálů (především sociálních sítí, papežské aplikace či oficiálních Vatikánských médií), papežských apoštolských listů a celkového mediálního obrazu jednotlivých papežů. Samotné komparaci komunikace dvou papežů předchází krátký úvod do dějin papežství, který se zaměřuje na dřívější papeže, využívající marketingové nástroje, poté úvod do marketingové komunikace římskokatolické církve, hledající jednotlivé využití marketingu uvnitř církve samotné, a to ať už využití úmyslné či neúmyslné, a nakonec stručné seznámení s faktickými údaji o jednotlivých komparovaných papežích - jejich životopisy, spisy, proslovy a apoštolskými listy. Samotná komparace je poté obšírně popsána v poslední kapitole bakalářské práce a zaměřuje se na komparaci papežských kanálů, mezináboženského dialogu, managementu reputace a celkového vnímání papeže jednotlivými věřícími či...Bachelor thesis "The Comparison of Communication of Pope Francis and Pope Benedict XVI." aims to compare marketing and media communication of last two reigning popes - Pope Francis (2013-present) and Pope Benedict XVI. (2005-2013).The researched period is the period of the pontificates of these two popes - from 2005 until the end of 2014. The comparison is carried out by qualitative analysis, especially by comparison of selected marketing channels (social networks, web applications and official Vatican Medias), papal apostolic letters and the general media image of individual popes. The comparison of communication of the two popes is preceded by a brief introduction to the history of papacy, which focuses on the former popes who were using marketing tools, then an introduction to a marketing communication of Roman Catholic Church, searching for individual use of marketing in the Church, whether the use is intentional or unintentional and finally brief introduction of the facts and data about the two compared popes - the biographies, bibliographies, speeches and apostolic letters. The main comparison is then described in detail in the last chapter of the thesis and it is focused on comparison of papal channels, dialogues with other religions, reputation management and the general perception of the...
Klíčová slova:
církevní marketing; marketingová komunikace; papež Benedikt XVI; papež František; papežství; římskokatolická církev; marketing communication; marketing of the Church; papacy; pope Benedict XVI; pope Francis; Roman Catholic Church