Original title:
Jazyk televizní reklamy McDonald's
Translated title:
Language of McDonald's TV advertising
Authors:
Pravdová, Markéta Document type: Papers Conference/Event: Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích, Ostrava (CZ), 2005-09-13 / 2005-09-15
Year:
2005
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Styl reklamního vyjadřování, rozbor lexikálních prostředků. Vliv orientace na mladé na jazyk reklamy.Analysis of style and lexical means of advertising; orientation on young people and its influence on the language of McDonald's TV advertising.
Keywords:
language of advertising; persuasion; sociolinguistics Project no.: CEZ:AV0Z90610518 (CEP), 1ET200610406 (CEP) Funding provider: GA AV ČR Host item entry: Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích, ISBN 80-7368-101-3
Institution: Institute of the Czech Language AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0119230