Original title:
Jak vytvořit samostatně motivované vzdělávání: Případová studie Coursera & Khan Academy 2014
Translated title:
How to Create Self-Driven Education: The Social Web & Social Sciences, Coursera & Khan Academy 2014 Case Study
Authors:
Růžička, Jakub ;
Remr, Jiří (advisor) ;
Soukup, Petr (referee)
Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
eng
Abstract:
[eng] [cze]
This diploma thesis is concerned with the possibilities of the social web data employment in social sciences. Its theoretical part describes the changes in education in the context of the dynamics of contemporary society within three fundamental (interrelated) dimensions of technology (the cause and/or the tool for the change), work (new models of collaboration), and economics (sustainability of free & open-source business models). The main methodological part of the thesis is focused on the issues of sampling, sample representativeness, validity & reliability assessment, ethics, and data collection of the emerging social web research in social sciences. The research part includes illustrative social web analyses and conclusions of the author's 2014 Coursera & Khan Academy on the Social Web research and provides the full research report in its attachement to compare its results to the theoretical part in order to provide a "naive" (as derived from the social web mentions and networks) answer to the fundamental question: "How to Create Self-Driven Education?" Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití social web dat v sociálních vědách. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání v kontextu dynamiky soudobé společnosti v rámci třech základních (vzájemně souvisejících) dimenzích: technologie (příčina a/nebo nástroj změny); práce (nové modely spolupráce); ekonomie (udržitelnost free a open source obchodních modelů). Hlavní metodologická část práce je zaměřena na problematiku výběru vzorku, reprezentativity výběrového souboru, posouzení validity a reliability, etiky, a sběru dat ve formujícím se se social web výzkumu v sociálních vědách. Výzkumná část obsahuje ilustrativní analýzy sociálního webu a závěry autorova výzkumu "Coursera & Khan Academy on the Social Web" (2014). Závěry kompletní výzkumné zprávy (v přílohách práce) jsou porovnány se závěry teoretické části s cílem poskytnout "naivní" (odvozenou ze zmínek a sítí na sociálním webu) odpověď na základní otázku: "Jak vytvořit samostatně motivované vzdělávání?" Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
21st century education ;
analysis ;
brand ;
case study ;
collaboration ;
community ;
competitive analysis ;
content analysis ;
coursera ;
data mining ;
education mix ;
facebook ;
google plus ;
keyword performance ;
khan academy ;
learning ;
long tail ;
motivation ;
natural language processing ;
new economy ;
online ;
open source ;
positioning ;
research ;
sentiment analysis ;
social media ;
social network ;
social sciences ;
social web ;
student-centered ;
technology ;
text mining ;
twitter ;
web traffic ;
wikinomics ;
youtube ;
analýza ;
analýza konkurence ;
analýza obsahu ;
analýza sentimentu ;
coursera ;
data mining ;
dlouhý chvost ;
facebook ;
google plus ;
khan academy ;
komunita ;
motivace ;
nová ekonomika ;
online ;
open source ;
positioning ;
případová studie ;
sociální média ;
sociální síť ;
sociální vědy ;
sociální web ;
spolupráce ;
technologie ;
twitter ;
vzdělávací mix ;
vzdělávání pro 21. století ;
výkon klíčových slov ;
výuka orientovaná na studenta ;
výzkum ;
wikinomics ;
youtube ;
značka ;
zpracování přirozeného jazyka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(
web )
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/63424
Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-332572
The record appears in these collections: Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses) Academic theses (ETDs) > Master’s theses