Název:
Využití individuálně vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení
Překlad názvu:
Application of the Individual Education Programme in education of pupils with specific learning disabilities
Autoři:
Čápová, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Využití individuálně vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení. Autor: Anna Čápová Katedra: Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: Mgr. Lenka Felcmanová Abstrakt: V bakalářské práci s názvem Využití individuálně vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení bude cílem zjistit efektivitu IVP u žáků, kteří jsou začleněni do běžné základní školy a informovanost soustavy rodič-žák-učitelé o problematice specifických poruch učení a možnostech využití individuálního vzdělávacího plánu. V teoretické části budou uvedeny stručné charakteristiky specifických poruch učení, formy vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a legislativa upravující tuto problematiku. V praktické části bude představen průzkum realizovaný formou kvalitativního šetření s využitím výzkumné metody rozhovoru. Cílem šetření je komparace výpovědí žáka na 2. stupni základní školy, jeho osmy učitelů a rodiče. Klíčová slova: Individuální vzdělávací plán, specifické poruchy učení, dyslexie, speciální pedagog, integraceTitle: Utilisation of the Individual Education Programme for students with dyslexia Author: Anna Čápová Department: Departement of Special Education Supervisor: Mgr. Lenka Felcmanová Abstract: The main goal in this thesis titled "The application of individual education programme (IEP) for pupils with specific learning disabilities (SLD)" to examinate the efficiency of education of students with SLD accordning to IEP, who are included in regular elementery school and the awareness of the "parent-studentteacher" unit about the topic of specific learning disabilities and about using IEP at schools. Theoretical part contains brief characteristics of SLD, forms of education for pupils with SLD and legislation that regulates such education. Practical part presents findings from qualitative research using interview as the research method. The target of the research is comparison of statements of the student in second grade at elementery school,his teachers and his parent related to education according to EIP. Keywords: Individual Education Programme, dyslexia, specific leraning disabilities, Special Education, people with disabilities, integration
Klíčová slova:
dyslexie; Individuální vzdělávací plán; integrace; specifické poruchy učení; speciální pedagog; dyslexia; Individual Education Programme; integration; people with disabilities; Special Education; specific leraning disabilities